Lek och lär, om du håller någon kär

Satt en stund och funderade
men det var något som inte fungerade
Min hjärna kändes helt fel
nästan som om det saknades en del
Nästan som om jag saknade en hälft
och det säger ju sej självt

Jag sitter här ensam
isolerad å sånt
sitter helt ensam
ganska rymligt, ej trångt

Många människor håller någon kär
och nu är det så att det är precis där
Precis där jag vill säga min mening
gärna hellst utan någon försening

Du måste ta livet på lek
annars kan du bli helt utan smek
Du får aldrig glömma hur man leker och lär
även om du gärna går runt och är kär

Det fanns en tid en gång
när jag satt och lyssnade på en sång
Det var en sång som jag tyckte om
det var precis då du kom

Du sken upp min dag, så fin och klar
Du skiner upp in dag medans jag tar
Tar för mej av allt gott du ger
Tar för mej så länge ingen ser.

Alla behöver bli älskade ibland
ibland även vila på en strand av sand
Men man får absolut inte glömma bort
Lek och lär, även om du åller någon kär!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0