reviret i mitt huve

känner man som ja är man nån som alla vill va
ja e avspännd, antistress, men dör inte av tristess
ja sjunger å e glad, ja hänger utan att ja slänger
mitt rum e en enda röra, de för ja ofta höra
ändå tycker de flesta att de e fint, inunder all min skit
de ligger papper å damm, en å annan kamm
men ja tycker att de e fint, mitt rum e mitt revir

när ja går, så vill ja järna sjunga
de tycker ja e skoj, även om ja e ganska loj
ja trivs när de e lugnt, kanske inte där de e för fint
lite stök ska de allt va,  för de tycker ja e bra
dom flesta spänner av när dom är me mej
vissa säjer att de e min grej, min grej att lugna ner


ja strosa å snackar, lyssnar på musik å sånt
ja e som vem som hellst, även om mitt hår e långt
långt hår, de jillar jag, ja jilar de mesta, så länge de inte är fult
ja sväljer den mesta musiken, även om ja inte tycker att den är bäst
den går iaf å lyssna på, särkilt om de e fest

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0