Som tankar som glimmar

Ibland när jag sitter och tänker, tänker så det knakar
Då, ibland, så kan det komma en idé, som en skänk från ovan
Jag får inte många idéer, men när dom kommer är dom bra
Bara för att man inte är världens mest snabbtänkta
Bara för att jag inte är sveriges mest snabbtänkta
Ibland blir man dissad, men hinner inte säga en retur
Hinner alla alltid med en retur?
Verkar så ibland, måste ha massa på gång
Hela tiden tänka ut dissar, dissar som inte missar

Ibland säger jag meningslösa grejer, bara för att fulla all plats
Man måste ju fylla all plats i dagens värld, ingen tid får spillas
Spiller du tid är du så gott som död, akta dej!
Jag har aldrig dött, men jag brukar ha tur
tur är som mitt andra namn, fast egentligen inte
Mitt flyt är ofta obefintligt, lika obefintligt som luften i vakuum
Eller inte det heller, jag är inte riktit säker, allt bara snurrar
Allt bara snurrar dom en karusell på ett tivoli
Som på ett tivoli med karuseller

Tillbaka till ämnet, mina tankar, ett mycket bra ämne
När jag väl tänker så ser jag helt borta ut
Lika borta som en guldfisk i en skål, en såndär rund skål
Jag tänker så det knakar, och ibland så glimmrar det till
Mina tankar glimmrar till, som tankar som glimmrar
Glimmrar och skiner och lyser upp min vardag
Lyser upp min vardag som en strålkastare på en konsär
Min vardag brukar vara upplyst, brukar inte din?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0